Kundesenteret til Iris håndterer alle henvendelser som gjelder husholdningsrenovasjonen i Salten. Nå ser de at kundene i større og større grad tar kontakt via app, Min Side eller direkte på e-post .

- Det har bare vært et spørsmål om tid for å legge om måten vi betjener kundene våre på. Det er enda kunder som ønsker å ringe oss, og dermed tenker vi at en løsning hvor vi reduserer telefontiden vår vil være riktig. Da får vi frigjort kundekonsulenter til å ta alle de digitale henvendelsene, samtidig som vi betjener de som har behov for å få tak i oss på telefon, forklarer Britt Skjelvan. 
 

Min Side og Iris-appen

- Kundene våre har både store og små problemstillinger de trenger å få løst opp i. Og det aller meste kan man enkelt gi beskjed om via meldingstjeneste i appen, via e-post til iris@iris-salten.no eller Min Side.

Mobil holdt i hånd

Min Side er en kundeportal hvor den som er fakturamottaker får tilgang til å se og endre i abonnementet. Grunnen til at det kun er fakturamottaker som kan logge seg inn er at dette er en portal som er sikret med BankId.

Inne på Min side kan den som står som fakturamottaker:

  • Se fakturaoversikt og betalingsstatus
  • Bytte størrelsen på avfallsdunkene ved behov
  • Sende inn feilmelding om manglende tømming og skadet/mistet dunk
  • Bestille tjenester som ekstra tømming, ferietømming og betalt henting

Til min side

Ikke lastet ned Iris-appen? I tillegg til å være et kontaktpunkt inn til kundesenteret, har den automatisk varsling for når vi tømmer dunken, sorteringsguide og oversikt over åpningstidene til miljøtorgene til Iris.

Last ned fra App Store  

Last ned fra Google Play           

  

Sorteringstips og tømmeplan

- Flere kunder lurer også på hvordan ting skal sorteres. Det kan du få svar på ved å besøke nettsiden sortere.no eller laste ned appen "sortere". Der søker du opp nøyaktig den gjenstanden du skal kaste og får beskjed om hvilken type avfall det er og om du må til et miljøtorg med avfallet eller kan kaste det i beholder hjemme, sier Britt.

Til sortere.no


Det er også flere kunder som lurer på dette med tømmeplan eller ønsker å få en printet versjon til å henge opp. Dette kan du enkelt gjøre selv ved å laste ned en PDF av tømmeplanen fra våre nettsider.

Til tømmeplan

 

En endring over tid

 

Vil Iris slutte å betjene kunder over telefon? Nei, sier lederen for kundesenteret.

- Dette er som sagt en endring i kundeadferd som vi har sett over tid, og vi regner med at andelen digitale henvendelser bare vil øke på. Men det vil alltid være noen som har behov for å ta kontakt på telefon. Endringen vi gjør i telefontiden vår gi r fortsatt godt med rom til å betjene de kundene som ønsker å ringe inn til oss, og vi ser ikke for oss å kutte ut denne kundeservicen med det første, avslutter Britt.