Nå kan alle som er registrert som fakturamottaker hos Iris få oversikt over sin fakturahistorikk for dagens eiendom og gjøre endringer i sitt abonnement.
Rundt den 26.januar vil alle som er fakturamottaker fra Iris motta en faktura for renovasjonstjenesten for første halvår. Nå kan du sjekke både fakturahistorikk for dagens eiendom og betalingsstatus på "Min side".
- Vi er svært fornøyde med å nå kunne tilby en god selvbetjeningsportal til kundene våre. Denne funksjonen er etterspurt av mange kunder som ønsker å ha fakturahistorikken sin samlet og ha et nærmere forhold til sitt eget abonnement. Portalen er primært rettet mot de av kundene våre som har dunkrenovasjon. Portalen vil ikke kunne gi innsikt i fakturahistorikken til enkeltpersoner som er en del av en felles fakturering. Et eksempel på de som ikke får se en historikk er de av kundene våre som er en del av et borettslag hvor man har felles avfallsløsning i form av containere eller stordunker, sier leder for kundesenteret i Iris, Britt Skjelvan.
Logg inn på Min side for å foreta ulike handlinger som å bytte dunkstørrelse, se faktura eller melde inn feil.
- Da vi hadde det store snøfallet før jul, opplevde vi stor pågang på telefon fra kunder om manglende tømming og problemer med fastfrosset avfall. Slike henvendelser kan alle som er registrert med et kundeforhold hos oss melde inn via «Min side», forteller Skjelvan om det å melde inn feil via «Min side».
- Det er naturligvis også en forbedret service at ekstratjenester som «ekstratømming av dunk» og «feriehenting» nå kan bestilles gjennom «Min side» utenom kundesenteret åpningstid på telefon. Det at kundene legitimerer seg med BankID er et ledd i å sikre at henvendelse er knyttet til riktig abonnent og adresse, legger Skjelvan til om sikkerheten til «Min side».
- Vi har etter beste evne utformet skjemaene brukervennlige og forståelig for våre kunder. Men vi vet at vi fort kan ha oversett noe som er viktig for kunden og dermed har vi et tilbakemeldingsfelt nederst på siden. Her oppfordrer vi alle til å gi en liten tilbakemelding om de synes «Min Side» fungerer, og om de har tanker om hva som kunne ha vært bedre, sier Skjelvan.
Du kan logge inn på Min side på ulike enheterenten det er mobil, nettbrett eller datamaskin.
Iris og med IT-avdelingen i front, arbeider kontinuerlig med å se etter teknologiske løsninger som kan bidra til solide digitale løsninger for sine kunder.
- «Min side» er noe vi har ønsket å ha på plass lenge, og nå når den er operativ for våre kunder forventer vi å se en stor pågang av aktive brukere. De aller fleste i dag er godt kjente med selvbetjeningsportaler og mulighetsrommet de tilbyr, sier sjef for informasjonsteknologi Marcus Samuelsen. Han legger heller ikke skjul på at utviklingen innen informasjonsteknologi åpner en ny verden som Iris ønsker å være en del av.
Her er en video som viser hvordan du finner frem, logger på og navigerer på Min side: