Via den lille snakkeboblen nederst til høyre på denne siden, kan du kontakte Iris hvis du lurer på noe knyttet til husholdningsrenovasjon. Det kan være alt fra endring av dunkstørrelse eller manglende tømming, til hva som skal sorteres hvor.
Iris har samlet opp ofte stilte spørsmål og svar, slik at du skal slippe å vente på svar fra en av våre kundebehandlere.

Ofte stilte spørsmål og svar

- Kundene våre kan lure på mye forskjellig, men det er naturlig nok en del temaer og spørsmål som går igjen. Derfor har vi samlet alle disse spørsmålene, kategorisert dem og laget oppsummerende svar på de aller vanligste spørsmålene som dukker opp, det sier Pernille Kolsing, markedsrådgiver i Iris Salten.



- Hvis det er noe som du ikke finner svar på vil vi gjerne at du sier ifra. Målet er at det skal være kjapt å få svar på det man lurer på knyttet til renovasjonstjenesten.

Dunken er ikke tømt

- Som oftest dreier spørsmålene seg om selve tjenesten. Det kan være at dunken er blitt ødelagt eller at den ikke er tømt. Det er viktig å huske på at tømming av avfalldunker skjer mellom 07:00 og 22:00. Det betyr at dunken som skal tømmes må stå fremme før 07:00 på gjeldende tømmedag. Hvis dunken din ikke har blitt tømt og klokken er bikket 22:00, tar du kontakt med oss via snakkeboblen nederst på siden og melder ifra om dette.

 

Bruk min side for endring av abonnement

Alle henvendelser som gjelder endring av abonnementet knyttet til eiendommen, gjøres gjennom Min Side. Det er foreløpig kun den som er ført opp som eier av eiendommen som kan gjøre endringer i abonnementet som for eksempel endre størrelse på dunker og  bestille ekstra tømming av dunk.

- En leietaker kan for eksempel ikke bestille nytt avfallskort til et avfallsanlegg som leiligheten er knyttet til. Eieren må kunne ha kontroll på at slike endringer gjøres, forklarer Kolsing.